CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 1, 2009

~~lOVe leSSon part 2~~



nieh la scoter yg ako beli=D(betuah anak buah ako dpt ako sbg machunye kan;D haha)

31hb may- ako tau ari nieh abg ako buat jamuan mkn2 burfday anak buah.*dush*sumpah malas.tapi bngun2 jerk dah ader msge.huhuhu. kene g gak. sblum g kg baru singah mid YA ALLAH punya la ramai manusia. ako malas tol jalan reramai nieh, ako dtg sorang jerk, tapi da mcm satu KL jnji ngn ako nak jump kat mid nieh.haih.pape pon, pekena ikan pari bakar dulu hehe(hurmm not bad la*i mean dier punya taste la*). habis mkn teros masuk "toysrus". mak aihh dlm ati ako ramainye, sumer budak sambut burfday ari nieh ker??pusing punya pusing, sumpah ako xtau nak kasi ape.masalah paling besar dlm idop=beli adiah.huhu.last2 ako belikan scoter kat dier(Aida Farzana Binti Jasrudin), scoter yg satu masa dulu abg ako jnji nak beli kat ako, tapi sampai sudah ako xdapat. last2 ako lak beli, kasi kat anak dier(ala2 sindir sec halus la.lalalalalalala~~*sambil bersiul2*hahaha)dengan mengusung scoter tuh ako naik train ke kg. baru, n anak buah ako hepi ngn scoter barunya.yeah!!objerktif tercapai.

bawah nieh bende yg ako nak share ngn korang;D


plato bertanya pada gurunya makna cinta dan gurunya menjawab:

"masuk lah ke dalam hutan, pilih dan ambillah sebtang ranting yg pada pandangan kamu paling baik, tetapi kamu haruslah berjalan terus dan jangan kembali ke blakang. pada ketika kamu sudah menetapkan pilihan kamu, keluarlah kamu dr hutan dgn ranting tersebut"

masuklah plato ke dlm hutan, dan keluarlah plato tnpa sebtang ranting pon ditangan.

gurunya bertanya mengapa, dan plato pon menjawab:

"saya sebenarnye, sudah menemukan ranting yg sangat bagus, tetapi saya berfikir barangkali di depan saya ada ranting yg lebih baik. tetapi setelah saya berjalan ke depan ternyata ranting yg suda saya tinggalkan tadilah yg terbaek. maka pada akhirnya sy keluar tnpa membawa ape2"

guru itu menjawab itulah "CINTA"



plato pon bertanya apakah maknanya perkahwinan?dan gurunya menjawab:

"sama seperti td cuma kamu kene membawa satu pohon yg kamu rase paling baik dan bawalah keluar dr hutan"

plato masuk dan keluar dgn pohon yg tdk terlalu tinggi, juga tidak terlalu indah.gurunya bertanya dan plato pon menjawab:

"saya dapati bnyak pohon yg indah daunnya, besar batangnya..tetapi saya tidak dapat memotongnya dan pastilah saya juga tidak mampu untuk membawanya keluar dr dalam hutan..akhirnya saya tinggalkan. kemudian saya temukan pohon ini yg tdk terlalu buruk, tidak terlalo tinggi, dan saya fikir saya mampu membawanya, kerana mungkin saya tidak akan menemukan pohon seperti ini di depan sana. akhirnya saya pilih pohon ini kerana saya yakin bisa merawatnya dan menjadikannya indah"

lalu sang guru berkata:
"itulah makna perkahwinan"

moral: tuk love lesson tiada moral yg diberikan.hehe.nak kasi moral value mcm mana diri sendirik pon xpnh=P haha.

p/s: adiah budak mahal yek. haih nasib la ako nieh machu kpd 3org ank buah shj, klu more than tat korang kene faham asal poket ako selalo kering.huhu.

1 comments:

KuroHoshi said...

plato lah..pluto lah..pape jelah! hahaha